Musikalisk julkalender - lucka 24

Idag, eller kanske snarare i natt, lär gårdagens nöt anlända (och jag pratar inte om jultomten....): 
O Helga Natt (Adolphe Adam och Augustine Kock) med Jussi Björling
Ja, det är så vackert att man nästan blir religiöser, som Pastor Jansson sa. (Om man kan vara musikalisk religiös - tro på musikens helande och skapande kraft - då är jag sån.)

Men glöm nu inte att vi också har en sista gåta kvar:
Nöten för lucka 24 består av alla de tidigare 23 nötterna tillsammans.... Eller rättare sagt, första bokstaven i alla svar har förhoppningsvis gett dig 23 bokstäver. Du ska nu kasta om bokstäverna så att de bildar en välbekant fras - som det väl passar att avslöja imorgon (då ni också får se mig som den hyperseriösa musikforskare jag egentligen är)!

Som julbonus vill jag tipsa Dig om en film med riktig julstämning (min barndoms favoritjulfilm) - Ängel på prov (The Bishop's Wife) med Cary Grant:



En riktig God Jul önskar jag Er alla

(Har du missat någon lucka - se bloggarkivet. Förstår du ingenting av det här blogginlägget gå till 1-december-luckan.)

Kommentarer

Pennelina sa…
Många härliga julkramar från mig <3<3<3
En riktig fröjdefull jul, önskar jag Dig Pennelina!