Musikalisk julkalender - lucka 3

Om du fortfarande famlar i mörkret angående 2-december-luckans gåta så ska jag nu lysa upp din väg med hjälp av följande lilla trudelutt: 
Mörkret skingras, eller hur? Solen tittar nästan fram. Observera att titeln på stycket betyder "vacker". Tja, nu är det ju så med musik att kompositörens intention inte alltid överensstämmer med resultatet, fast å andra sidan vet vi ju inte om titeln kanske är ironisk? Kanske är det här en jättebra parodi, vad vet jag? Jag tycker i alla fall att stycket liksom tog sig mot slutet... Okej, nu har du två bokstäver!

Så till dagens nöt som är av den äldre sorten. Hur kan Dunderklumpen och Zarah Leander höra ihop? Och Jascha Heifetz, spelar han bara ett mellanspel här? Eller är det två man om en änka? Vem har gjort denna tramsiga lek, undrar någon nu? Det har jag, jag är den skyldiga - sätt mig på cell'n.

Kommentarer